Kontrast

Kväll. Tyst och stilla. Det är vid den här tiden jag kommer på en massa supersmarta grejor. Som jag för det mesta har glömt till morgondagen. Men det är skönt på något vis, att låta tankarna flöda och bara vara. Skitsamma om man glömmer, jag tycker det är ren njutning att tänka. Ensam.

Tänk vilken skillnad det är på dagar och kvällar. På dagarna är det så mycket ljud. Så mycket som ska göras att man liksom inte hinner med i sina egna tankar. Bråk, skratt, slagsmål (2-åring och snart-5-åring = livsfarligt och framför allt högljutt), lite mer bråk. Fast alltid puss och kärlek innan saga. Natti natti. Sedan: tystnad. Verkligen en kontrast. Jag gillar det, skillnaden. Skulle inte vilja ha bara tystnad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0